W doświadczaniu samoorganizacji najtrudniejsze było to, co wymagało komunikacji z drugim człowiekiem – na to wskazywały wyniki ankiety przeprowadzonej niedługo po wdrożeniu w naszej firmie holakracji. Okazało się, że komunikacja, która buduje więzi oraz wspiera współpracę i koordynację wymaga zmiany naszych nawyków. Dlatego uruchomiliśmy proces budowania nowych kompetencji w tym obszarze.

Dlaczego komunikacja jest taka ważna?

Teraz, wzbogaceni w podstawowe narzędzia do komunikacji, oparte między innymi o NVC (Nonviolent Communication), coraz lepiej sobie radzimy: lepiej się rozumiemy i koordynujemy pracę, szybciej podejmujemy decyzje, łatwiej dochodzimy do porozumienia. Wierzymy, że podzielenie się tym doświadczeniem może również pomóc innym — skrócić lub ułatwić drogę do budowania organizacji marzeń.

Komunikacja w samoorganizacji

Niektórym nasze działania mogą wydawać się jedynie marzeniem nie do zrealizowania w praktyce. Są całkowicie prawdziwe i osadzone w naszym doświadczeniu.
W szczerej rozmowie Jacek Narkiewicz (były dyrektor finansowy Grupy CX) opowiedział o swoim doświadczeniu zarządzania firmą — od hierarchii do holakracji, w której:

  • komunikacja zastąpiła menedżerów,
  • rozmowa o potrzebach i uczuciach jest na porządku dziennym.

Komunikacja w praktyce – nagranie z meetupu.

Jeśli jesteś zainteresowany tym:

  • jak wdrażać kulturę szacunku w organizacji,
  • jak pogodzić finanse firmowe z holakracją,
  • dlaczego, trudno nam prosić o pomoc,
  • jak wygląda rekrutacja w firmie holakratycznej,
  • jak komunikować się z osobami „nieelastycznymi”,

to serdecznie zapraszamy do obejrzenia nagrania z Meetupu Management 3.0 „Komunikacja jako narzędzie do spełniania moich potrzeb”. Znajdziesz w nim odpowiedzi na te i inne pytania, które pojawiły się podczas wirtualnego spotkania w dniu 1 kwietnia 2020 roku.

Meetup Managment 3:0 Komunikacja jako narzędzie do spełniania moich potrzeb – na pytania odpowiada Jacek Narkiewicz z Grupy CX.
  • W opisie filmu na Youtube dostępny jest “spis nagrania”. Do każdego pytania przypisany jest dokładny moment, w którym ono się pojawia – po kliknięciu w czas przechodzisz do niego automatycznie

Jeśli po obejrzeniu czujesz potrzebę zadania własnego pytania, zapraszamy do podzielenia się nim w komentarzu. Jak obiecał Jacek z Michałem, będziemy odpowiadać na wszystkie pytania.

Q&A – wielka dogrywka pytań i odpowiedzi

  • W opisie filmu na Youtube dostępny jest “spis nagrania”. Do każdego pytania przypisany jest dokładny moment, w którym ono się pojawia – po kliknięciu w czas przechodzisz do niego automatycznie

Bezpłatny warsztat online z komunikacji

Mamy też dla Ciebie propozycję doświadczenia komunikacji empatycznej w praktyce. Już 16 kwietnia Jacek z Anią Mills z Akademii NVC poprowadzą bezpłatny warsztat online. Zapraszamy do odwiedzenia strony, na której poznasz szczegóły – https://cxexperience.pl/warsztat-empatia-16-04/ .


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *